اخبار اینستاگرامی

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه سفر به سمنان و بازدید از قرارگاه نوروزی این استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای این طرح و لزوم خدمات‌دهی ویژه به مردم، حتی نیروهای ستادی، اداری و پشتیبانی نیروی انتظامی نیز برای اجرای بهتر طرح نوروزی سازماندهی شدند.

وی با بیان اینکه ناجا تا پایان تعطیلات در آماده‌باش کامل است، گفت: یکی از مهمترین راهبردهای نیروی انتظامی حضور پیشگیرانه از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی دومین راهبرد ناجا را برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در بخش ترافیکی و کنترل مجرمین در بخش انتظامی خواند و افزود: سومین راهبرد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در طرح نوروزی برخورد مناسب با مردم است.

سردار مومنی با اشاره به افزایش سطح خدمات و حضور چشمگیر پلیس در جاده‌ها، گفت: تمام تلاش ما بر این است تا مردم نوروزی ایمن و با امنیت کامل را در طول سفر داشته باشند.

وی از عزم جدی پلیس برای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و اضافه کرد: پلیس همچون گذشته با اعمال قوانین با متخلفین برخورد شدید داشته و به‌ویژه در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و عوامل آن کاملا جدی خواهد بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور پلیس در همه نقاط کشور تصریح کرد: به‌منظور امنیت خاطر هم‌وطنان با تلاش همکاران ما در نیروی انتظامی سه حوزه مبداء، مسیر و مقصد و تمامی جاده‌ها، کمپ‌ها، تفریگاه‌ها، استراحت‌گاه‌ها وغیره تحت‌پوشش کامل پلیس است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 175 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:01

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه، یک منبع نظامی سوری تاکید کرد شهر باستانی تدمر در حومه حمص اولویت ارتش سوریه برای آزادسازی آن از چنگال باند تروریستی داعش است.

این منبع که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود یگان‌های کماندویی ارتش و نیروهای پشتیبان آماده می‌شوند تا با هماهنگی کامل با نیروی هوایی روسیه به زودی وارد این شهر شوند و آن را از اشغال تکفیری‌ها آزاد کنند، این در حالی است که گروه تروریستی داعش تروریست‌های خود را برای این نبرد که آن را سرنوشت‌ساز خوانده، جمع‌آوری کرده است.

نیروهای ارتش سوریه توانستند بودند تپه عرین در شمال غربی تدمر را آزاد کنند و همزمان از سمت تپه 900 در رشته‌ کوه‌های الهایل در غرب شهر به سمت ارتفاعات دیگر پیشروی کنند، این در حالی است که جنگنده‌های روسی بیش از 40 بار مواضع داعشی‌ها را در شهر تدمر و مزارع جنوبی بمباران کردند که در نتیجه آن انبار گلوله‌های تانک و موشک‌های گراد و یک دستگاه تانک و دو خودروی مجهز به  تیربار منهدم و 32 تروریست کشته و 47 نفر دیگر زخمی شدند. علاء القسام ملقب به  ابوطاها فلسطینی و ابونور الجزراوی سعودی‌الاصل و طاها الندندشی و عمر التلاوی لبنانی‌الاصل از جمله سرکردگان داعشی‌ها بودند که در این حملات کشته شدند.

شهر باستانی تدمر، 21 می سال گذشته میلادی به اشغال تروریست‌های تکفیری داعش درآمد، شهری که در حومه حمص در منطقه میانی سوریه قرار دارد.

در شمال سوریه، ارتش حمله شدید تروریست‌ها در حومه غربی شهر السلمیه را دفع کرد، تروریست‌ها درصدد نفوذ به نقطه الرابیه بود و نیروهای ارتش با توپخانه تحرکات آنها را هدف قرار دادند که به کشته شدن شمار زیادی از تکفیری‌ها منجر شد، جنگنده‌های روسی هم مواضع جبهه النصره را در روستای کفرنبوده و اطراف شهرک الهبیط در حومه حماه بمباران کردند.

در حلب هم‌،گروه تروریستی داعش با یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده به اطراف روستای مریغل در حومه شمالی حلب که تحت سیطره گروه‌های تروریستی دیگر قرار داشت، حمله کرد. طی برهه اخیر تمام جبهه‌های حلب شاهد آرامش بوده است.

یک فرمانده میدانی ارتش سوریه به خبرنگار تسنیم گفت علت این آرامش به اقدام نیروهای ارتش در تثبیت مواضع و نقاطی برمی‌گردد که اخیرا از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند و همچنین یکی دیگر از دلایل آن پیوستن برخی مناطق به توافق آتش بس مورد توافق دولت و گروه‌های مسلح در سوریه برمی‌گردد.

از سوی دیگر آتش بس در شهرک‌های کفریا و الفوعه در حومه ادلب و مرتبط با شهرک‌های الزبدانی و مضایا در حومه دمشق است، به پایان رسید و اخبار رسیده نشان می‌دهد که تمام طرف‌ها در این شهرک‌ها موافقت خود را با ادامه آتش بس و تمدید آن اعلام کرده‌ اند.

جبهه تروریستی النصره برای آنچه آزادسازی شهر لاذقیه خوانده، اعلام ساعت صفر کرده و مدعی شده است 1350 تروریست نفوذی و انتحاری را برای آغاز این نبرد آماده کرده است.
انتهای پیام/ر

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 215 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:01

سیدناصر سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بازدیدهای نوروزی اکیپ های گشت از جایگاههای عرضه سوخت در سراسر کشور آغاز شده تا سوخت رسانی مطلوب به مردم در این روزها صورت بگیرد.

وی افزود: رکورد مصرف بنزین در سال 94 مربوط به روز دوازدهم فروردین ماه بود که مصرف حدود 106 میلیون لیتر بنزین در این روز به ثبت رسید و برای ایام نوروز 95 نیز پیش بینی شده که با رشد مصرف بنزین، مصرف روزانه این فرآورده های نفتی به بیش از 100 میلیون لیتر برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه "طی نوبت های مشخص شده، بازدید نظارتی از جایگاههای عرضه سوخت در ایام نوروز ادامه دارد"، گفت: آمادگی تأمین سوخت مورد نیاز در تعطیلات نوروز را داریم و با ذخایر مناسبی که از پیش در نظر گرفته شده، مشکلی در تأمین بنزین نوروزی کشور نخواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، مصرف بنزین کشور در روز گذشته به مرز 99 میلیون لیتر رسید و پیش بینی می شود که این رقم طی امروز و فردا با افزایش نسبی همراه باشد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 167 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:55

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در حالی دوشنبه شب سخنرانی خواهد داشت که پیش بینی می شود پس از اظهارات او هیچ سوالی در مورد مواضع حزب الله در قبال تحولات اخیر منطقه ای از جمله توصیف حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی، خروج جزئی نیروهای روس از خاک سوریه و نیز احتمال جنگ جدید اسرائیل علیه لبنان باقی نماند.

محافل داخلی و منطقه ای در انتظار سخنرانی نصرالله

طبق روال همیشگی در مورد سخنرانی حسن نصرالله ، صحنه داخلی و منطقه ای در انتظار سخنرانی ایشان هستند که قرار است دوشنبه شب ساعت هشت و نیم از شبکه المیادین پخش شود.

این اظهارات در واقع گفت وگو با غسان بن جدو است که در آن هیچ سوالی را در مورد موضع  حزب الله در قبال تحولات مختلف بی پاسخ باقی نخواهد ماند و در صدر این تحولات توصیف حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی و احتمال حمله اسرائیل به لبنان و نیز بحران‌های موجود در این کشور است.

روشن شدن روابط حزب الله با عربستان

گفته می شود که نصرالله در اظهارات خود روابط حزب الله با عربستان سعودی را روشن خواهد کرد به ویژه پس از اینکه عربستان حزب الله را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده است.

علاوه بر این دبیرکل حزب الله به روابط سعودی- ایرانی در پرتو تحولات اخیر خواهد پرداخت.

در همین ارتباط سید حسن نصرالله به شرح اوضاع رژیم صهیونیستی در این اواخر اشاره خواهد داشت و در این چارچوب احتمال جنگ اسرائیل علیه لبنان را با توجه به تحولات اخیر مربوط به خروج جزئی روسیه از سوریه مطرح خواهد کرد و در مورد پاسخ حزب الله به هرگونه تجاوز جدید اسرائیل نیز توضیح خواهد داد.

بر اساس اطلاعات موجود دبیرکل حزب الله تحلیل این حزب و ارزیابی آن از گام روسیه مبنی بر خروج جزئی از خاک سوریه را تشریح خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو نیز  به تحلیل‌های برخی اخبار مربوط به خروج حزب الله از سوریه پاسخ داده و دیدگاه خود در مورد اوضاع سوریه در سایه احتمال حل و فصل مسالمت آمیز ناشی از توافق آمریکا و روسیه را بیان خواهد کرد.

پیام نصرالله به تونس

ایشان همچنین در صحبت‌های خود برای تونس که با قرار دادن نام حزب الله در فهرست گروههای تروریستی مخالفت کرد، پیام  خواهد داشت.

نصرالله در مورد لبنان نیز به بحران های موجود و پرونده‌های حل نشده اشاره خواهد داشت و بار دیگر موضع حزب الله در قبال فتنه سنی- شیعی را تکرار خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 273 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:55

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور سامانه بارشی تازه‌ای از فردا (یکشنبه) وارد کشور می‌شود که با ورود آن از شمال غرب شاهد بارش برف و باران در غرب، جنوب غرب،شمال غرب و نیمه غربی البرز خواهیم بود.

این سامانه که تا اواسط هفته در کشور فعال است رفته رفته شمال شرق کشور را در برگرفته و به‌تدریج از کشورمان خارج خواهد شد؛دست آورد این سامانه بارش برف و باران در بخش‌هایی از مناطق غربی کشور است.

بنابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی وزش باد نیز در طی ساعات آینده شهرهای تهران، البرز، سمنان، قم و شمال اصفهان را در بر می‌گیرد؛ همچنین وزش باد جنوبی به دریای عمان و خلیج فارس خواهد رسید و موجبات افزایش دما را فراهم می‌آورد.

ورود گرد و غبار و وزش باد در استان سیستان و بلوچستان و جنوب غرب کشور دیگر پدیده‌ای بود که سازمان هواشناسی پیش‌بینی آن را انجام داد و از قوع آن در ساعت‌های آتی خبر داد.

استان تهران نیز به غیر از وجود باد، هوایی صاف تا کمی ابری را در ساعت‌های آینده دارد و از اواخر وقت فردا(یکشنبه) بارش‌های پراکنده باران آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 146 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:55

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه هیچگونه مشکلی در حال حاضر برای زائران عتبات عالیات وجود ندارد،گفت: تنها روز گذشته به خاطر برخی راهپیمایی‌ها در شهر بغداد زائران ایرانی به خاطر این شلوغی در اعزام به نجف با کربلا با مشکل و تاخیر مواجه شدند که پس از چند ساعت این مشکل رفع شد.

وی ادامه داد: کمی تاخیر در رهسپاری زائران به بغداد و نجف ایجاد شد که با پایان یافتن راهپیمایی و تظاهرات عراقی‌ها،زائران کشورمان به مقصد خود اعزام شدند.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: برخی تاخیر در پروزاهای زائران عتبات عالیات نیز با رایزنی رییس سازمان هواپیمایی کشورمان حل و فصل شد و امیدواریم زائران کشورمان سفر خوب و مناسبی را داشته باشند.

اوحدی به افزایش بیش از 80 درصدی سفر زائران به عتبات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: قرار بر این بود میزان این افزایش به صد در صد برسد ولی به‌دلیل ترافیک پروازی فرودگاه امام خمینی(ره)این امر محقق نشد.

وی در پایان تاکید کرد: زائران نوروزی که در بسته ثبت نامی سفر به سامرا را گنجانده‌اند نیز در طی روزهای گذشته از این سفر معنوی بهره برده‌اند و امنیت این منطقه نیز به طور کامل برقرار است.
انتهای پیام/ ‌

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 158 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:47

"امین حطیط "سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان و تحلیلگر مسائل نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه گفت: مسکو یکی از حامیان مهم پایان دادن به بحران داخلی سوریه از طریق سیاسی و راهکارهای مسالمت آمیز است. منافع روسیه ایجاب می‌کند که در روند سیاسی با دولت دمشق مشارکت و همکاری داشته باشد. لذا تصمیم مسکو برای خروج بخشی از نیروهایش از سوریه با هدف اعتماد سازی با معارضان سوری صورت گرفته است. این تصمیم، معارضان سوری را تشویق به حضور در مذاکرات ژنو کرد و این بهانه را از آنها گرفت که عملیات نیروی هوایی روسیه در خاک سوریه مانع از تحقق روند صلح و پایان دادن به بحران داخلی این کشور است.

حضور نیروهای روسیه برای تقویت ارتش سوریه بود

این سرتیپ بازنشسته لبنانی افزود: ماموریت اساسی نیروهای روسیه در سوریه این بود که توانمندی‌های مهم و بنیادین گروه‌های تروریستی را تحت فشار قرار دهند و آنها را نابود سازند و ارتش سوریه را در برابر گروه‌های تروریستی تقویت کنند. اکنون این ماموریت انجام شده است و ارتش سوریه درمیدان های نبرد حضور قوی و پررنگی دارد. لذا این مسائل سبب شد تا مسکو تصمیم به خروج بخشی از نیروهایش از سوریه بگیرد.

هیئت معارضان سوری دچار اختلافات عمیقی است

حطیط درباره چشم انداز نشست ژنو گفت: بنده بر این باروم که این نشست نتایج عملی ملموسی به دنبال نخواهد داشت؛ چراکه هیات معارضان سوری دچار اختلافات عمیقی هستند و در موضع ضعف و ناتوانی قراردارند اما دولت دمشق دست برتر را دارد. به هر حال، تغییر و تحولات در عرصه سیاسی و نظامی سوریه و منطقه ممکن است دیدگاه‌های دوطرف را در این دور از مذاکرات یکدیگر نزدیک کند و زمینه را برای مذاکرات سیاسی پر ثمرتر در آینده فراهم سازد.

انتهای پیام/ر

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 206 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:47

کتاب مصباح‌الثقلین- 2

کتاب رهبر احیاگر

کتاب ولایتی - 4

کتاب‌های زرشناس کتاب‌های تسنیم در نمایشگاه کتاب

تولد غرب مدرن صدایی دیگر انتشارات خبرگزاری تسنیم

استقلال: آزادی در مقیاس یک ملت انتشارات خبرگزاری تسنیم

بشر مدرن شهریار زرشناس

غرب و سده‌های میانه

لیبرالیسم شهریار زرشناس

زرشناس

زرشناس

کتب زرشناس

شکوفه های حکمت - انتشارات خبرگزاری تسنیم

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 193 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:47

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان صبح امروز با حضور در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد از تعدادی از زائرانی که با اتوبوس به مشهد الرضا(ع) سفر کرده‌اند، با اهدای گل استقبال کرد و به آنان خوش آمد گفت.

این مراسم در فضایی معنوی برگزار و ابتدا صلوات خاصه امام رضا(ع) قرائت شد و پس از آن مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند و از زائران با شیرینی، بسته‌های شکلات و چای پذیرایی شد. استاندار خراسان رضوی در ادامه از بخش‌های مختلف پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد بازدید کرد.

علیرضا رشیدیان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان روز جمعه حدود یک‌میلیون و 600هزار مسافر به خراسان رضوی وارد شده‌اند و به‌نظر می‌رسد در لحظه تحویل سال جدید، زائران بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در مشهد حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: وضعیتی که اکنون از جاده‌های استان به ما گزارش شده حاکی از آن است که ان شاء الله با توجه به ظرفیت سازی‌هایی که در مشهد مقدس و در مسیر برای ارائه خدمات بهتر به زائران فراهم شده، پیش بینی افزایش 10 درصدی سفر و تردد در حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و هفت درصدی در بخش هوایی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین امسال اقامتگاه‌های استان، قریب به 30 درصد افزایش دارد و فکر می کنم در نوروز 95 با افزایش ورود زائران مواجه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 178 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:36

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت, محمدباقر نوبخت امروز در افتتاح طرح موقت 3600 متر از بزرگراه رشت - قزوین اظهار داشت: امیدواریم خط برگشت این مسیر خرداد‌ماه سال 95 به طور کامل و دائم راه اندازی شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این حرکت و گشایش نمادی از یک حرکت و اراده است؛ اراده دولت بر اینکه هرگونه رفاهی را برای مردم ایجاد کند، بنابراین امروز با بازگشایی این محور شاهد فعالیت عمرانی هستیم و در فرصت مناسب طرح را افتتاح می‌کنیم.

نوبخت تصریح کرد: ایران یک کارگاه بزرگ است و طرح‌های مختلف در سراسر کشور در حال انجام است؛ بنابراین در مورد شمال کشور دولت درصدد است دیوار بلند البرز را حفاری کند چراکه مردم در ایام نوروز و تعطیلات به شمال کشور می‌آیند و متاسقانه با وجود سرسبزی, مشکلات زیادی پیش‌روی مسافران است.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در مورد منجیل, کاری که سال‌های گذشته شروع شده را باید با اراده قوی دنبال کنیم و حفاری را ادامه دهیم چراکه تک تونل منجیل جوابگوی حجم تردد در این مسیر نیست و ساعت‌ها از وقت و آسایش مردم در این مسیر گرفته می شود.

نوبخت با بیان اینکه سال گذشته سال سختی در بحث اجرای طرح‌های عمرانی بود، گفت: طرح دیگر ما در ارتباط با شمال کشور, مسیر کندوان-چالوس است که در محور کرج نیاز به بازسازی دارد و مسیر جاده را 10 کیلومتر کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 189 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:36

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، «صباح کرحوت» رئیس شورای استان الانبار امروز شنبه از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهرستان هیت در غرب الرمادی و ناحیه "کبیسه" از توابع این شهرستان خبر داد.

وی گفت گروه تروریستی داعش در شهر هیت متحمل تلفات مادی و انسانی زیادی شده است و ائتلاف بین المللی همزمان با آغاز عملیات آزادسازی مخفی‌گاههای این گروه تروریستی را بمباران کرده است.

کرحوت گفت که این عملیات با فرماندهی «نومان عبدالزوبعی» فرمانده تیپ هفتم ارتش در حال انجام است و نیروهای امنیتی و مبارزان عشایر به سمت شهرستان هیت و ناحیه کبیسه پیشروی کرده اند.

و خبر دیگر اینکه در پی حمله جنگنده های عراقی به مراکز تجمع تروریستهای داعشی در شهرستان هیت در غرب شهر الرمادی تعدادی از تروریستهای داعشی کشته شدند.

همچنین ارتش عراق تعداد دیگری از تروریستهای داعشی را در حین آزادسازی مناطق مرکز شهرستان الکرمه در شرق فلوجه در استان الانبار از بین برد.

در پی حملات جنگنده های عراقی به مراکز تجمع تروریستهای داعشی در روستای "الجحیش" از توابع شهرستان الحویجه در استان کرکوک تعدادی از عناصر داعش کشته شدند.

سرکرده گروه تروریستی داعش در دو شهرستان الشرقاط و الحویجه و تعدادی از دستیارانش به دست نیروهای ارتش عراق در استان صلاح الدین کشته شدند.

تاکید نیروهای مردمی عراق بر مشارکت در آزادسازی موصل

«قاسم مصلح» یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی گفت که پایان گروه تروریستی داعش اخر امسال خواهد بود.

وی تاکید کرد که کسی هرگز نخواهد توانست نیروهای داوطلب مردمی را از آزادسازی موصل منع کند.

این فرمانده نیروهای داوطلب مردمی افزود اگر عربستان جرأت کند که وارد عراق شود، عراق به گورستانی برای نیروهای این کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 165 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:36

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از  سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، در رقابت های روز دوم 16 نفر از ملی‌پوشان کشورمان به مصاف حریفان رفتند که 9 نفر از آنها موفق به کسب مدال و سایر نفرات موفق به کسب عناوین چهارم تا ششم به شرح زیر شدند:

* محمد فتحی گنجی، مدال طلا ماده پرتاب دیسک، کلاس F46 با رکورد 35 متر و 3 سانتیمتر

* اسداله عظیمی، مدال طلا ماده پرتاب وزنه، کلاس F53  با رکورد 7 متر و 36 سانتیمتر

* شهلا حدیدی، مدال طلا ماده پرتاب نیزه، کلاس F54 با رکورد 13 متر و 11 سانتیمتر

* محمد بسحاق، مدال نقره ماده پرتاب دیسک، کلاس F54 با رکورد 15 متر و 16 سانتیمتر

* فاطمه ابراهیمی، مدال نقره ماده پرتاب وزنه کلاس F47 با رکورد 6 متر و 22 سانتیمتر

* عبدالنبی نواصر، مدال نقره ماده پرتاب دیسک کلاس F44 با رکورد 38 متر و 30 سانتیمتر

* الهام صادقی، مدال نقره ماده پرتاب نیزه، کلاس F54 با رکورد 13 متر و یک سانتیمتر

* شهرام حسن پور، مدال برنز ماده پرتاب دیسک، کلاس F44 بارکورد 34 متر و 15 سانتیمتر

* ژیلا یوسفی، مدال برنز ماده پرتاب وزنه، کلاس F41 با رکورد 5 متر و 25 سانتیمتر

* طیبه رجب زاده، مقام چهارم ماده پرتاب نیزه، کلاس F55  با رکورد 12 متر و 18 سانتیمتر

* عباس دانش نیک، مقام چهارم ماده پرتاب وزنه ، کلاس F54 با رکورد 6 متر و 16 سانتیمتر

* مهسا روشنایی، مقام چهارم ماده دو 400 متر، کلاس T12 با رکورد یک دقیقه و  13 ثانیه و 80 صدم ثانیه

* بتول جهانگیری، مقام چهارم ماده پرتاب وزنه، کلاس F33 با رکورد 4 متر و 71 سانتیمتر

* فرشته مرادی مقدم، مقام پنجم ماده پرتاب وزنه، کلاس F44 با رکورد 5 متر و 40 سانتیمتر

* بهمن انصاری، مقام پنجم، ماده دو 400 متر، کلاس T37 با رکورد 1 دقیقه و 2 صدم ثانیه

* رضا حیدری، مقام ششم ماده پرش طول، کلاس T36 با رکورد 4 متر و 81 سانتیمتر

با احتساب 7 مدال روز اول، کاروان ایران در مجموع تا کنون موفق به کسب 16 مدال رنگارنگ شامل 7 طلا، 5 نقره و 4 برنز شده است.

رقابت‌های بین الملی دوومیدانی معلولین فزاع با حضور 680 ورزشکار از 49 کشور جهان از 27 اسفند تا یکم فروردین ماه به میزبانی کشور امارات برپاست.

کاروان ایران با 43 ورزشکار در این رویداد بزرگ ورزشی که پس از پارالمپیک و مسابقات جهانی، سومین مسابقه بزرگ در دوومیدانی معلولین به شمار می‌رود، حضور یافته است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 187 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:23

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور اضطراری روسیه می‌گوید یک بوئینگ 737 متعلق به شرکت «دوبی‌فلای» در ساعت 03:50 به وقت محلی سقوط کرد. بیشتر مسافرین این هواپیما روس بودند.

کمیته بررسی روسیه در یک بیانیه در وب‌سایت خود نوشت: «هواپیما به زمین برخورد کرده و چندین تکه شد. بر اساس اطلاعات اولیه، 55 مسافر و 7 خدمه در این هواپیما حضور داشتند.»

وزارت اضطراری منطقه روستوف در بیانیه‌ای اعلام کرد که بال هواپیما در دومین تلاش برای فرود با زمین برخورد کرده و در شعله‌های آتش فرو رفت.

واسیلی گلوبف،‌ فرماندار منطقه، نیز اعلام کرد که شرایط هوایی بد و وزش باد شدید در منطقه رستوف احتمالا دلایل اصلی سقوط بوده‌اند. اما ژانا ترکوهوا، مشاور وزارت حمل نقل روسیه، می‌گوید اشتباه خلبان می‌تواند یکی از عوامل مورد بررسی باشد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 183 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:23

به گزارش گروه بین الملل به نقل از روزنامه رای الیوم، رژیم صهیونیستی  که از توانمندی‌های نظامی حزب الله به ویژه موشک های برکان به وحشت افتاده و در تکاپوی پیش بینی احتمالات جنگ آینده با حزب الله است، از احتمال بروز جنگ در دو جبهه شمالی و جنوبی و چگونگی نقل و انتقال ساکنان شهرک ها غافل مانده است.

بر اساس تمام شاخص های موجود، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان همواره به خوبی به منطق فرماندهان و شهروندان اسرائیلی واقف بوده است از همین رو جنگ روانی و شیطانی اسرائیل علیه حزب الله با شکست سختی روبه رو شد و شاهد آن تحقیق علمی دانشکده «تل حی» در شمال فلسطین اشغالی است.

بر اساس این تحقیق، 80 درصد اسرائیلی‌ها به اظهارات سید حسن نصرالله اطمینان و  ایمان دارند و فقط 20درصد آنان به فرماندهان امنیتی و سیاسی اسرائیل اعتماد دارند.

علاوه بر این اظهارات چند سال قبل سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه اسرائیل در گذشته کم حرف می زد و بسیار عمل می کرد تغییر کرده و به گفته او اکنون اظهارات اسرائیل بسیار فراوان و عمل آن کم است و این بهترین تشخیص و توصیف از وضعیت موجود اسرائیل است.

از زمانی که جنگ دوم لبنان در تابستان 2006 به پایان رسید، قدرت بازدارندگی حزب الله و به وحشت انداختن اسرائیلی ها بر کسی پوشیده نیست.

در این میان همچنین باید تاکید کرد که بازدارندگی متقابل بین حزب الله و اسرائیل مانع جنگ و رویارویی گسترده بین آنان شده است و این چیزی است که تل آویو نیز به آن اعتراف دارد و عامل آن را افزایش توان و قدرت حزب الله پس از جنگ 2006 می داند.

نکته قابل ملاحظه اینکه یک  افسر عالی رتبه اسرائیلی اعتراف کرد که بین انتظارات ارتش اسرائیل از جنگ آینده با حزب الله و خواسته های عموم اسرائیلی‌ها شکاف زیادی است.

به گفته وی باید در نظر داشت که افراط اسرائیل در تهدید علیه لبنان و هشدارهای فراوان نسبت به ویرانی های حاصل از جنگ در واقع نشانه دیگری از ترس اسرائیل از شعله ور شدن آتش جنگ با حزب الله است.

برنامه صهیونیست ها  برای تخلیه شهرک‌ها در صورت جنگ

در همین ارتباط اسرائیل بار دیگر خرابی ها و مصیبت‌های جنگ احتمالی با حزب الله را به اسرائیلی‌ها یادآور شده و از برنامه تخلیه شهرک های نزدیک مرز لبنان همزمان با آغاز مرحله نخست رویارویی گسترده احتمالی با لبنان خبر داد.

در واقع هدف از این اقدام اطمینان دادن به اسرائیلی‌ها نسبت به اقدامات پیشگیرانه در صورت بروز جنگ با حزب الله است، به اضافه اینکه این اقدم پیامی به حزب الله است مبنی بر اینکه اسرائیل آماده روبه رو شدن با سناریوهای احتمالی در صورت بروز جنگ است.

جزییات برنامه صهیونیست‌ها برای تخلیه شهرک‌ها در وضعیت جنگ

بنابر اعلام منابع امنیتی تل آویو پایگاه خبری عبری زبان (NRG) جزییات برنامه تخلیه شهرک های مرزی در صورت بروز جنگ با حزب الله را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل  در صورت بروز جنگ با حزب الله 14 شهرک در منطقه الجلیل الاعلی را تخلیه خواهد کرد و شهرک نشینان این مناطق را در شهرک هایی که از قبل در منطقه غور اردن بنا شده است ، اسکان می دهد.

در صورت آغاز جنگ همزمان در شمال و جنوب، تکلیف رژیم صهیونیست‌ها چیست؟

در همین ارتباط «اودی سیگال» کارشناس مسائل سیاسی در شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفت که کابینه نتانیاهو برنامه ای را برای تخلیه ساکنان جنوب نیز در نظر گرفته است به این ترتیب که در صورت وقوع جنگ با جنبش حماس شهرک های مناطق جنوبی تخلیه خواهد شد.

وی ادامه داد:  اما باید پرسید اگر جنگ به طور همزمان در دو جبهه شمالی و جنوبی شعله ور شود، اسرائیل چه خواهد کرد؟

این در حالی است که ارتش اسرائیل به شهرک نشینان اطمینان داده است که در صورت افزایش دامنه تهدیدهای موشکی حزب الله، قادر است محل‌هایی را برای اسکان شهرک نشینان در اختیارشان قرار دهد و این اماکن در نزدیکی دریاچه طبریه در شمال قرار داشته و از نقطه مرزی فاصله دارد.

همچنین ارتش اسرائیل  برنامه‌ای را برای اسکان شهرک‌نشینان در مدارس و موسسات آموزشی در نظر گرفته است.

تهدیدهای جدی علیه صهیونیست‌ها

اما در مورد دلایل تصویب برنامه تخلیه شهرک‌ها نیز ارتش اسرائیل تاکید کرد که جنگ آینده شباهتی به جنگ گذشته نخواهد داشت و اسرائیل به ناچار با تهدیدهای بسیار سختی روبه رو خواهد شد که به طور خاص مربوط به موشک‌هایی است که حزب الله در اختیار دارد.

یک سناریوی احتمالی دیگر که اسرائیل برای جنگ آینده  در نظر گرفته است اینکه حزب الله در صدد اشغال برخی مناطق در داخل فلسطین اشغالی برخواهد آمد و این برگرفته از اظهارات اخیر مسئولان حزب الله است و بر اساس آن لازم است همزمان با آغاز جنگ شهرک های مرزی به سرعت تخلیه شود.

ترس صهیونیست‌ها از موشک‌های برکان حزب الله

در این میان برخی منابع اسرائیلی از تهدیدهای جدید و نفوذ به داخل فلسطین اشغالی و تلاش برای اشغال شهرک های اسرائیلی خبر داده که با استفاده از موشک هایی جدیدی صورت می گیرد که حزب الله اخیرا در جریان مبارزات خود در سوریه به دست آورده است.

این موشک ها از نوع برکان است که از قابلیت زیادی برای ویرانگری اهداف مورد اصابت خود برخوردار است و گفته می شود که بُرد آن کم بوده و دارای کلاهک های منفجره که وزن آن بالغ بر چند صد کیلوگرم مواد منفجره است به این معنی که اگر یکی از این موشک ها به یک پایگاه نظامی یا شهرک اسرائیلی اصابت کند خسارت های زیادی به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/ر

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 194 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:23

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، ژنرال «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه تاکید کرد که شرایط لازم برای محاصره تروریست‌های داعشی در تدمر و شکست نهایی آنها مهیا است.

وی افزود ارتش سوریه تپه‌های اطراف تدمر را به کنترل خود در آورده و راههای امدادرسانی به تروریستها را مسدود کرده است.

رودسکوی اظهار داشت که نیروهای مسلح سوریه و نیروهای معارض ملی با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه عملیات گسترده‌ای برای آزادسازی تدمر از چنگال داعش آغاز خواهند کرد.

رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش سوریه در ادامه افزود که جنگنده‌های این کشور روزانه بین 20 الی 25 سورتی پرواز برای هدف قراردادن گروه تروریستی داعش و النصره در سوریه انجام می‌دهند.

این ژنرال روسی تاکید کرد که مقدمات برای بازگشت جنگنده‌ها و نیروهای این کشور از سوریه به روسیه طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.

رودسکوی افزود که روند آشتی در سوریه بدون بازگشت است. اقداماتی که ارتش روسیه به منظور حمایت از گفتگوها بین طرفهای درگیر در سوریه انجام داده است به تقویت نظام آتش‌بس در این کشور کمک می‌کند.

وی تصریح کرد تعداد بیشتری از گروههای معارض به آتش‌بس می‌پیوندند و این اطمینان در ما ایجاد شده است که این روند بدون بازگشت است.

رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه گفت که مرکز آشتی این کشور از روز اجرای آتش بس یعنی 27 فوریه گذشته تاکنون 247 مورد نقض آتش‌بس ثبت کرده است که 5 مورد آن در طول 24 ساعت گذشته صورت گرفته است.

انتهای پیام/ر

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 161 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 12:20

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد : از روز یکشنبه سامانه بارشی فعالی از شمال غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز سبب بارش باران و برف در این ناحیه می شود.

سپس تا انتهای این روز بارندگی مناطق غرب، جنوب غرب، نیمه غربی البرز و زاگرس مرکزی و غرب سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت که سبب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و درمناطق مرتفع بارش برف خواهد شد.

این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در کشور فعال است و فعالیت آن درروز دوشنبه به مناطق شمال شرق، زاگرس جنوبی و جنوب کشور نیز می رسد.

از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه شرایط برای پدیده گرد و غبار ،کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استانهای واقع در جنوب غرب و برخی نقاط غرب کشور مهیا می شود.

در روزهای شنبه و یکشنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی کشور افزایش دما بین 8 تا 10 درجه همراه با وزش باد شدید و دوشنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما بین 10 تا 12 درجه پیش بینی می شود.

دریای خزر نیز از یکشنبه شب و در روز دوشنبه هفته آینده مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

مرکز مدیریت راههای کشور نیز در اطلاعیه ای نیز خبر داد که  براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی،سامانه های ترددشمار وگشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد درآنها به روال عادی برقرار است.

براساس این اطلاعیه در شبانه روز گذشته مجموع تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1739 تردد شمار فعال درمحورهای برون شهری کشور نسبت به روز قبل3/ 9 درصد افزایش را نشان می دهد.

در ترددهای صورت گرفته همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین 13 درصد ، اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 وکمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

در 24 ساعت گذشته آزاد راه های قزوین –کرج،کرج- تهران ،کرج- قزوین،تهران – کرج ،تهران – جاده پاکدشت ،آزاد راه تهران-قم،جاده تهران – ساوه ،تهران قم،تهران ش-شهریار و پاکدشت – تهران بیشترین میزاد ترددهای کشور را به خود اختصاص داده اند.

سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند .

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 170 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 12:20

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بشار جعفری» رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات سوری- سوری در ژنو روز جمعه بعد از دیدار این هیئت با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت: نشست امروزمان خوب بود و ما بر عناصر اصلی حل بحران تمرکز کردیم.

وی در جمع خبرنگاران گفت: تایید اصولی که ما آن را عناصر اصلی نامیدیم، به مذاکرات سوری- سوری جدی که به ساخت آینده کشورمان کمک می‌کند، منجر خواهد شد و این اصول زمینه را برای گفتگو بین سوری‌ها با رهبری سوریه و بدون دخالت خارجی یا پیش‌شرط فراهم می کند.

مذاکرات جدید هیئت نمایندگان دولت سوریه با استفان دی میستورا روز جمعه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد.

اولین دیدار نمایندگان دولت سوریه با دی‌میستورا و دستیارانش روز چهارشنبه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد.

بشار جعفری بعد از نشست اول گفت که این نشست سازنده و مفید بود و ما به گامهای عملی که می تواند زمینه را برای موفقیت مذاکرات سوری- سوری بدون دخالت خارجی و پیش‌شرط فراهم کند، پرداختیم.

انتهای پیام/ر

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 162 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 12:20

نوربخش داداشی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: مازندران از استان‌های سرسبز شمالی بوده که سالانه میزبان  بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

وی افزود: هوا در تعیین مقصد مسافران  بسیار مهم بوده و در استان‌های شمال و مازندران که باید مسافران به پیش بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی توجه  شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: سامانه  سرد بارش‌زا از روز سه‌شنبه تا شب گذشته در استان بوده و شاهد بارش برف و باران بودیم. این  سامانه از صبح  امروز از استان خارج  شد و شاهد هوای صاف هستیم.

وی افزود: هوای استان تا روز یکشنبه صاف است اما از روز دوشنبه با ورود جریانات سرد شمالی شاهد بارندگی و کاهش دما خواهیم بود. روز سه‌شنبه نیز هوای استان  ابری و نیمه‌ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: در ارتفاعات و مناطق کوهستانی برف همچنان بر زمین  نشسته که مسافران باید نسبت به تجهیزات خودرویی و وسایل گرمایشی اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 168 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:26

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه بر ضرورت توجه بیشتر به ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سراسر سوریه تاکید و خواستار تسریع ارسال کمک‌های انسانی به شهرهای فوعه و کفریا که همچنان تحت محاصره افراد مسلح و تروریست‌ها قرار دارند، شد.

وی با مثبت خواندن تلاش‌های نماینده دبیرکل برای کمک به حل سیاسی بحران، تمرکز بر مذاکره و گفت‌وگوهای سوری - سوری را مهم خواند.

امیرعبداللهیان در عین حال از حضور برخی چهره‌های شناخته شده تروریستی در ژنو و تلاش آنها برای حضور در میز مذاکره انتقاد کرد و آن را برای مذاکرات سیاسی مضر خواند.

دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حمایت از راه‌حل سیاسی، روند مذاکرات ژنو را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: مذاکرات علیرغم چالش‌های موجود تا سه‌شنبه آینده ادامه خواهد یافت.

نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه گزارشی از مذاکرات جاری ارائه داد و تلاش بیشتر سازمان ملل در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 171 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:26

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ احمد قبلان در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد الامام الحسین(ع) در برج البراجنه گفت تشدید بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دیگر کافی است، مشکلات معیشتی در هر سو به مردم فشار می‌آورد و مسئولیت باید خطرات بازی‌های سیاسی و طایفه‌ای خود و تلاش برای سوء استفاده از مردم به منظور تحقق اهداف و تمایلات خود را که هیچ ارتباطی با منافع ملی ندارد، درک کنند.

قبلان خطاب افزود بازی طوایف و مذاهب را متوقف کنید، به این بازی بی‌ارزش که عقول مردم را به بازی می‌گیرید، پایان دهید، گفتمان شما باید گفتمان ملی و صف‌بندی شما باید صف‌بندی ملی و اندیشه شما باید تفکر ملی باشد، لبنان به همه نیاز دارد، لبنان نیازمند مشارکت همه و توافق همه است، به کشمکش‌ها پایان دهید و از اقدامات تحریک‌آمیز اجتناب کنید، همه باید منافع لبنانی‌ها را بر همه چیز ترجیح دهید.

وی گفت بله لبنانی‌ها نیاز به  دولت و نهادها و دولتی که خاطر آنها کار کند نه دولتی که آنها را به بردگی و استبداد بکشاند، نیاز دارد، نیاز به دولت منسجم و همکاری دارد که در خدمت شهروندان باشد نه بر عکس، به  دولتی نیاز دارد که به مسائل مردم توجه کند.

وی خطاب به لبنانی‌ها گفت ای لبنانی‌ها از خواب بیدار شوید و لباس‌های طایفه‌ای و مذهبی را از تن درآورید، همه منادی وحدت باشید، یک کارگاه ملی فراگیر را برپا کنید که از انتخاب رئیس جمهور و بازسازی قدرت آغاز شود تا لبنان باقی بماند، لبنانی که بیانگر برادری انسانی صادق و راسخ و محکم در برابر تمام تروریست‌ها و تکفیری‌هایی باشد که دینشان را فروختند و از انسانیت خود دست برداشتند، لبنانی‌ که در برابر صهیونیستی بایستد که شب و روز علیه آن توطئه می‌کند، به ویژه با توجه به رسوایی اینترنت که روز گذشته فاش شد و نشان می‌دهد که کشور با فناوری‌های اسرائیلی اشغال شده است و برخی لبنان را مصادره کرده و به عمق امنیت ملی کشور ضربه می‌زنند.

شیخ قبلان تاکید کرد آنچه شکلی در آن نیست این است که لبنان بدون مقاومت، یعنی مستعمر صهیونیستی یا ولایت تکفیری و امنیت و حاکمیتی که امروز از آن بهره‌مند هستیم، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه و قابل تقدیر مقاومت و ارتش است،‌وحدت ملی یک مسئله ضروری است.

وی درباره  تحولات جهان عرب هم گفت آنچه در جهان عرب می‌گذرد، یک فاجعه به تمام معناست، زیرا برخی از خونریزی و کشتار سیر نمی‌شوند، آنها از ارزش‌های آسمانی و آنچه خداوند فرموده دور هستند.

حمایت عشایر لبنان از مقاومت

خبر دیگر این‌که عشایر و قشرهای مختلف مردم بعلبلک الهرمول در یک تجمع فراگیری بر حمایت خود از مقاومت لبنان تاکید کردند.

در بیانیه‌ای که در پایان این تجمع صادر شد، آمده است همه قشرهای مردم میهن را به وحدت و همبستگی که به نفع کشور و همه مردم است،‌ دعوت می‌کنیم.

این بیانیه آورده است از برادران عرب می‌خواهیم به وحدت دعوت کنند نه تفرقه و تبیعض طایفه‌ای شوم که آمریکا و اسرائیل با داعش و برادرانش آن را ترویج می‌کنند.

در این بیانیه آمده است ما توصیف مقاومتی که سرزمین را آزاد کرد و از مسائل بر حق عربی و در راس آنها مسئله فلسطین عزیز با ایثار جان خود دفاع کرد، نمی‌پذیریم، همه ما در یک صف از این مقاومت با تمام وسایل و  امکانات دفاع می‌کنیم و به همه می‌گوییم بازگشت از اشتباه یک فضیلت است.

حمایت مجدد جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، فرماندهی کل از مقاومت لبنان

خبر دیگر این‌که، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، فرماندهی کل با برگزاری تجمع در اردوگاه البداوی در شمال لبنان بر حمایت خود از مقاومت لبنان تاکید کرد.

این تجمع با هدف حمایت از انتفاضه ملت فلسطین و مقاومت لبنان برگزار شد که قشرهای مختلف مردم و نمایندگان گروه‌های فلسطینی، احزاب و گروه‌های ملی و اسلامی لبنان در آن مشارکت کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، وجیه البعرینی از نمایندگان سابق پارلمان لبنان در این تجمع تاکید کرد مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان، مانع تجاوزات صهیونیستی شده‌اند.

وی تصمیمات اتحادیه  عرب علیه مقاومت لبنان و توصیف آن به عنوان تروریسم را محکوم کرد.

شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش التوحید الاسلامی هم تاکید کرد این مقاومت است که طبقه‌بندی می‌کند و هیچ کس حق ندارد آن را به عنوان تروریسم توصیف کند، هر کس در صف مقاومت نباشد،‌معنای عزت و کرامت را نمی‌فهمد.

به گزارش تسنیم، محمد یاسین عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم با محکوم کردن هجمه رژیم‌های عربی به حزب الله و توصیف آن به مقاومت تاکید کرد این اقدامات تنها به نفع دشمن صهیونیستی است.

رامز مصطفی عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان هم تاکید کرد انتفاضه فلسطین شاهد افزایش و تقویت اراده و پوپایی است، انتفاضه پنجمین ماه خود را پشت سر می‌گذارد و هدف از اقدامات رژیم صهیونیستی دور زدن ابتکارهای بین المللی است.

وی همه گروه‌های ملی و مردمی را به تشکیل رهبری یکپارچه برای انتفاضه دعوت کرد.
انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 214 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:26